Optimering

Öka försäljningen på företaget genom att förbättra konverteringsgraden på hemsidan.

Konverteringsoptimering går ut på att besökare på hemsidan ska utföra en handling, alltså göra något, du vill att de ska göra. Det kan handla om att:

Genomföra ett köp

Begära en offert

Ringa till er

Anmäla sig till nyhetsbrev eller event

De flesta hemsidor har lägre konverteringsgrad än vad de skulle kunna ha och det finns nästan alltid fler besökare som egentligen vill bli kunder men som lämnar hemsidan av olika anledningar.

För att kunna förbättra konverteringsgraden behöver Webbyrågruppen först ta reda på var och varför dina besökare överger din hemsida.

För att identifiera orsakerna till varför dina besökare inte konverterar tittar vi på Webbyrågruppen på kvantitativ data i Analytics och andra analysverktyg.

Om ni vill förbättra hemsidan så kan vi på Webbyrågruppen hjälpa er så att kunder stannar kvar och genomför ett köp eller kontaktar er om en offert eller liknande.