Annonsering med Google Ads

Sökordsannonsering med Google Ads (tidigare Google AdWords) gör att man kan annonsera för potentiella kunder som aktivt söker efter det ni erbjuder, och ni betalar bara när någon klickar på din annons.

Med Displayannonsering har man möjlighet att stärka varumärket genom att nå ut till en ännu större målgrupp och komplettera annonseringen i söknätverket. Detta är ett naturligt nästa steg i er Ads annonsering, som ökar möjligheterna för att sprida ert budskap snabbt online.

Displayannonsering är en annonstyp som visas på hemsidor, i videos och appar som samarbetar med Google. Man når ut brett via Googles kanaler och betalar endast när någon klickar på annonsen. Denna form av annonsering lämpar sig för att driva trafik på ett kostnadseffektiv sätt och fånga upp besökare som inte söker eller vet om att er produkt eller tjänst finns och som skapar en större medvetenhet kring ert varumärke.

Ni kan även nå kunder med YouTube-annonsering. YouTube erbjuder en mätbar annonsering som är träffsäker. Vi på Webbyrågruppen hjälper er att rikta annonseringen till vald målgrupp, inom rätt segment och vid rätt tillfälle.

Oavsett om ni precis ska komma igång eller redan sökordsannonserar med Google Ads ger Webbyrågruppen er förutsättningarna för att öka intäkterna och din avkastning. Ni får en relevant och strukturerad annonsering där så många klick som möjligt leder till köp.

Ni äger ett Google-konto och betalar annonskostnaden direkt till Google.